Der kan være tilfælde, hvor en kunde skal opkræves et gebyr for omkostningerne ved den fysiske håndtering af en vare. Det kan f.eks. være fordi, at kunden har bestilt en forkert vare ved en fejltagelse eller skifter mening efter modtagelsen af varen.
Du har på dette tidspunkt allerede leveret varen til kunden.
Sådan gør du: Oprette et reklamationsgebyr
I feltet Søg skal du angive Salgsreturvareordrer og derefter vælge det relaterede link.
Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny. Opret en salgsreturvareordre på kunden.
Indsæt en linje for den returnerede vare på oversigtspanelet Linjer. Vælg Gebyr (Vare) i feltet Type.
Marker en passende værdi i feltet Nr.
Udfyld feltet Antal.
Indtast et negativt beløb i feltet Salgspris, som identisk med reklamationsgebyret.
På oversigtspanelet Linjer vælges Handlinger, Linje og derefter Varegebyrtildeling.
Vinduet Varegebyrtildeling (salg) åbnes.Brug feltet Antal, der skal tildeles til at indtaste den samme værdi, som du indtastede i feltet Antal på den relevante salgsreturvareordre.
Når du bogfører salgsreturvareordren, føjes reklamationsgebyret til den relevante salgspost. Det gør det muligt at opretholde en præcis varestatistik.
Tip |
---|
Bemærk, at du også kan vælge Finans i feltet Type og angive en negativ post for linjen ved at indsætte et negativt beløb i feltet Antal. Derefter bogføres reklamationsgebyret direkte på den angivne finanskonto. |
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |