Versionsprincippet gør det muligt for dig at styre flere versioner af en rute. Ruteversionens struktur svarer til rutens struktur, og den består af ruteversionshovedet og -linjerne. Den egentlige forskel består i startdatoen.

Sådan oprettes en ny version af ruter

  1. Indtast Rute i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.

  2. Vælg den rute, der skal kopieres.

  3. Vælg Versioner i gruppen Rute under fanen Naviger.

  4. Opret en ny version af ruten. Under fanen Startside i gruppen Ny skal du vælge Ny.

  5. I feltet Versionskode skal du angive en entydig identifikation af versionen. Alle kombinationer af tal og bogstaver er tilladt.

    Den nyoprettede version tildeles automatisk status som Ny.

  6. Hvis du vil oprette handlingslinjer, skal du vælge det første tomme hyperlink. Udfyld feltet Operationsnr. i overensstemmelse med rækkefølgen af operationer. Operationslinjerne sorteres i stigende rækkefølge efter operationsnummer. Gør plads, så du kan tilføje ændringer senere.

    Feltet Næste operationsnr. henviser til den efterfølgende operation. Antallet af operationer kan angives direkte. Hvis kolonnen ikke er synlig, skal du åbne genvejsmenuen for kolonneoverskrifter og derefter vælge Vælg kolonner for at tilføje den.

    Den korrekte rækkefølge på operationer kontrolleres, inden status ændres til Godkendt.

  7. Udfyld felterne. Nogle felter udfyldes automatisk, når arbejdscentret eller produktionsressourcen angives.

Du kan skrive bemærkninger til hver operation og tilknytte værktøjer, mandskab og kvalitetsmål på samme måde som for ruter.

Tip

Se også