Når en kunde har accepteret et servicekontrakttilbud, skal du konvertere det til en serviceordre.
Du skal allerede have oprettet kontrakttilbuddet.
Sådan konverteres servicetilbud til serviceordrer
Indtast Servicekontrakttilbud i feltet Søg, og vælg derefter det relaterede link.
Vælg det relevante servicetilbud, der skal konverteres til en serviceordre.
Vælg Lav ordre i gruppen Generelt under fanen Handlinger.
Tilbuddet konverteres til en ordre. Tilbuddet slettes fra vinduet, og der oprettes en ny serviceordre med samme beskrivelse som servicetilbuddet. Serviceordrens svardato og -tidspunkt genberegnes, og status angives til Igangsat. Reparationsstatus for serviceartiklerne i ordren ændres til Ingen tidl. serv.
Microsoft Dynamics NAV søger automatisk efter allokeringsposter for alle de serviceartikler i servicetilbuddet, der har status Aktiv. Hvis der bliver fundet sådanne allokeringsposter, opdateres deres allokeringsstatus til Genallokering nødvendig. Når du genallokerer artiklerne i serviceordren, opdateres status for de allokeringsposter, der er registreret for tilbuddet, til Udført.
Tip |
---|
Se Arbejde med data for at få flere oplysninger om, hvordan du arbejder med feltet og kolonner. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |