Du kan bruge prisfastsætningsfunktionerne i Microsoft Dynamics NAV til at konfigurere og tilpasse programmet, så du kan anvende og regulerer priser på serviceartikler, reparationer og ordrer. Disse prisbeslutninger kan derefter let overføres til fakturaprocessen.

I overensstemmelse med implementeringen kan du konfigurere prisgrupper og knytte dem til bestemte tidsperioder, debitorer eller en bestemt valuta. Du kan konfigurere faste priser, minimum- eller maksimumspriser, afhængigt af de servicekontrakter du har med kunderne. Når du regulerer priserne, kan du desuden få vist og godkende ændringer, før de bogføres i Finans.

I nedenstående tabel beskrives en serie opgaver med hyperlinks til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.

For atSkal du se

Vide mere om servicepriser.

Serviceprisstyring

Konfigurere serviceprisgrupper for at knytte service til f.eks. en bestemt kunde eller valuta.

Sådan gør du: Definere serviceprisgrupper

Regulere priser på serviceordreartikler.

Sådan gør du: Oprette serviceprisreguleringer

Ændre prisen på en serviceartikel manuelt

Sådan gør du: Ændre serviceprissætning for serviceartikler

Se også