Hvis du vil oprette en vellykket servicestyringsimplementering, skal du på forhånd beslutte, hvilke standardservicetilbud og standardscenarier, der skal være. Microsoft Dynamics NAV har funktioner, der gør dette til en nem opgave.
Du kan f.eks. definere en gruppe servicekoder for at beskrive, hvilke serviceartikler, der er en del af din løsning. Hver enkelt kode repræsenterer en specifik gruppe servicelinjer, der typisk hører sammen. En tekniker, der udfylder en serviceordre, skal kun vælge den relevante servicekode for at få de tilknyttede oplysninger udfyldt automatisk, hvilket også standardiserer informationsindsamlingen.
Tabellen herunder indeholder en serie opgaver, der er knyttet til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de generelt udføres i.
Hvis du vil | Se |
---|---|
Forstå, hvordan du kan bruge standardservicekoder til at oprette servicelinjer for alle servicedokumenter, som indeholder tilbud og ordrer. | |
Konfigurere standardkoder for alle servicelinjer. | |
Knytte servicekoder til serviceartikelgrupper. | Sådan gør du: Tildele en standardservicekode til serviceartikelgrupper |