Du opretter målgrupper for at vælge en gruppe kontaktpersoner i overensstemmelse med bestemte kriterier. F.eks. den branche, som kontaktpersonerne arbejder i, eller dine forretningsmæssige relationer med kontaktpersonerne. Du kan oprette en målgruppe for at vælge de kontaktpersoner, som er målet med en kampagne.
Der er to trin involveret i oprettelse af en målgruppe:
-
Angiv generelle oplysninger om målgruppen.
-
Vælg de kontaktpersoner, der skal inkluderes i målgruppen.
Du skal oprette målgruppen, før du kan vælge kontaktpersoner i gruppen.
Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Disse opgaver er angivet i den rækkefølge, de almindeligvis udføres i.
Hvis du vil | Skal du se under |
---|---|
Oprette målgrupper, som gør det muligt for dig at vælge en gruppe kontakter. F.eks., direct mail. | |
Føje kontaktpersoner til en bestemt målgruppe. | |
Beslutte, hvilke kontakter du vil bevare i en målgruppe. | |
Angive, hvilke kontakter du vil fjerne fra en målgruppe. |