Hvis du vil administrere en medarbejders fravær, skal du registrere fraværet i vinduet Fraværsregistrering. Når du har registreret fraværet, kan oplysninger vises på flere forskellige måder i forbindelse med analyse og rapportering.
Du kan få vist medarbejderfravær i to forskellige vinduer:
-
Vinduet Fraværsregistrering bruges til at registrere alt medarbejderfravær og indeholder en linje for hvert fravær.
-
I vinduet Medarbejderfravær vises kun fravær for én medarbejder. Det er disse oplysninger, du har angivet i vinduet Fraværsregistrering, og de er her filtreret efter den enkelte medarbejder.
Du kan registrere medarbejder fravær dagligt eller så ofte, som det passer administratoren. For at statistikkerne kan bruges, skal der altid bruges de samme måleenheder (timer eller dage) ved registrering af medarbejderfravær.
I følgende tabel beskrives et opgaveforløb med links til emner med beskrivelser af dem. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.
For at | Skal du se |
---|---|
Holde styr på medarbejderfravær. | |
Få vist en oversigt over en medarbejders fravær. | Sådan får du vist en oversigt over en bestemt medarbejders fravær |
Få vist en oversigt over en medarbejders fravær efter en bestemt kategori. | Sådan får du vist en oversigt over en bestemt medarbejders fravær pr. kategori |
Få vist en oversigt over alle medarbejderes fravær efter en bestemt kategori. | Sådan får du vist en oversigt over alle medarbejdernes fravær pr. kategori |
Få vist en oversigt over alle medarbejders fravær i en bestemt periode. | Sådan får du vist en oversigt over alle medarbejdernes fravær pr. periode |