Du opretter en kontaktperson ved at definere et kontaktkort for personen. Du kan oprette kontaktpersoner ud fra eksisterende virksomheder, eller du kan oprette uafhængige kontaktpersoner.
Når du har haft møde med et firma, som er en mulig kunde, møder du f.eks. indkøberen. Du kan oprette et kontaktkort til denne person, så kommunikationen kan tilpasses bedre.
Det kan også være, at der er brug for at få oversat noget publikationer om dine produkter, og at du efter noget research beslutter dig for en freelanceoversætter. Denne kontakt bør registreres som en uafhængig kontaktperson.
Når du registrerer flest mulige oplysninger om en kontaktperson, sikrer du, at alle grupper i firmaet kan finde relevante oplysninger.
Følgende tabel indeholder en opgavesekvens med links til de emner, der rummer beskrivelserne af opgaverne. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de normalt udføres.
For at | Skal du se |
---|---|
Angive oplysninger om en kontaktperson. | |
Angive oplysninger om navnet på en kontakt. | |
Knytte ansvarsområder til kontaktoplysninger, f.eks. marketing eller service. | |
Angive, hvilken placering en kontakt har inden for en virksomhed, f.eks. leder eller lønarbejder. |