Angiver, hvordan du vil analysere de dimensionsoplysninger, som du har bogført for vareposter, budgetter osv.
Ved hjælp af vareanalyser kan du hente oplysninger om dimensioner i overensstemmelse med de kriterier, som du angiver. Du kan undersøge tendenser og analysere relationer på grundlag af de bogførte dimensionsoplysninger.
For hver analyse kan du angive op til tre dimensioner, ligesom du kan angive kriterier for varer, datoer og lokationer. På vareanalysekortet kan du endvidere angive filtre på dimensioner, der ellers ikke er med i analysen. Du kan altså oprette forskellige analyser til forskellige formål. Du kan f.eks. lave en analyse af salget i et bestemt område i en bestemt periode. Når du opretter en analyse, kan du opdatere den ved at klikke på Opdater på analysekortet eller ved at udføre kørslen Opdater analyser. Derefter indsamles der oplysninger om de vareposter, der opfylder de dimensionskriterier og andre filtre, som du har angivet.
Disse dimensionsoplysninger kan vises og analyseres i vinduet Dimensionsanalyse - Lager, hvor du kan se et matrixvindue med akser, som du har defineret. Ved at omdefinere akserne og bruge filtre kan du angive meget specifikke detaljegrundlag og få indblik i, hvordan der er blevet bogført på dimensionerne, og hvilke relationer der findes mellem dimensionerne.
Vigtigt |
---|
Hvis du ikke har markeret feltet Opdater ved bogføring, skal du klikke på Opdater på analysekortet eller udføre kørslen Opdater analyser for at sikre, at analysen er ajourført med de seneste bogførte poster. |