Åbn vinduet Udlign debitorposter.
Giver dig mulighed for at udligne åbne debitorposter med andre åbne poster for debitoren på kladdelinjer og salgsdokumenter eller med ikke-udlignede bogførte poster.
Når du modtager en kontaktrefusion fra en debitor, eller du foretager en kontantrefusion, skal du vælge, om betalingen skal udlignes eller refunderes med en eller flere åbne debet- eller kreditposter. Du kan angive det nøjagtige beløb, du vil anvende. Du kan f.eks. kun udligne en del af betalingen og derved kun foretage en delvis udligning af debitorposterne. Du kan finde flere oplysninger i Sådan udlignes bogførte debitorposter.
Det er vigtigt, at du på et tidspunkt lukker (udligner) alle debitorposter, så du kan opretholde korrekte debitorstatistikker og udskrifter af kontoudtog og tillæg.
Du kan udligne debitorposter på forskellige måder ved hjælp af følgende tre metoder:
-
Ved at angive oplysninger i en kladde.
-
Fra en kreditnota eller returvareordre.
-
Når debitorposter allerede bogført, men ikke udlignet.
Vinduet Udlign debitorposter består af to dele:
-
Det hoved, der viser oplysninger om udligningsposten og giver mulighed for kun at få vist de udlignede poster.
-
De linjer, hvor der vises én linje for hver transaktion. Du kan ikke ændre oplysningerne i felterne på linjen, bortset fra i feltet Udlignings-id, hvor du kan angive et udlignings-id, hvis det er nødvendigt, og feltet Beløb, der skal udlignes, der skal udlignes, hvor du kan angive nøjagtigt det beløb, du vil udligne for udligningsposten. Nederst i vinduet er der felter med oplysninger om den post, der udlignes. Du kan ikke skrive i felterne.
Tip |
---|
Se Arbejde med Microsoft Dynamics NAV for at få flere oplysninger om, hvordan du navigerer i brugergrænsefladen. Se Søg for at få yderligere oplysninger om søgning efter bestemte sider. |