Du kan få vist sagsforbruget op til færdiggørelsen af et projekt i ét trin. Hvis du vil gøre det, skal du bruge kørslen Beregn resterende forbrug for sag for alle sagerne op til og inklusive afslutningen af en sag.

På denne måde kan du holde styr på og sammenligne dine oprindelige estimater med de faktiske resultater og foretage ændringer eller oprette nye poster efter behov.

Du kan f.eks. have anslået, at en sag krævede 10 timer, og at den frem til nu har taget 15 timer. Du kan føje de ekstra fem timer til den eksisterende kladdelinje eller oprette en ny kladdelinje for at rapportere disse fem timer som overtid, hvilket er en anden arbejdstype.

Den korrekte omkostning og pris beregnes, og du kan derefter bogføre den til kladden.

Bemærk
Vareposter opretter vareposter til finans og reducerer varer på lager. Kørslen Bogfør lagerregulering overfører omkostningen fra lager til finans. Ressourceposter opretter ressourceposter til finans.

Sådan vises sagsforbrug og estimater

  1. I feltet Søg skal du angive Sagskladder og derefter vælge det relaterede link.

  2. Under fanen Startside i gruppen Behandl skal du vælge Beregn resterende forbrug.

  3. Angiv dokumentnummeret og bogføringsdatoen, der skal indsættes i kladden, i vinduet Beregn resterende forbrug for sag i oversigtspanelet Indstillinger.

  4. Angiv filterkriterier i oversigtspanelet Sagsopgave.

  5. Vælg knappen OK.

  6. Opdater kladden, så de krævede ændringer afspejles.

  7. På fanen Startside i gruppen Proces skal du vælge Bogfør.

Tip

Se også