Du kan bruge Microsoft Dynamics NAV til at administrere alle almindelige salgsprocesser og -oplysninger, f.eks. tilbud, ordrer og returvarer. Der findes også værktøjer til planlægning og administration af forskellige typer kundeoplysninger og transaktionsdata.

Før du kan begynde at administrere salg, skal du konfigurere virksomhedens salgspolitikker og -værdier - indledningsvis for at konfigurere generelle salg og periodisk for at oprette masterdata til debitorposter. Når konfigurationsopgaverne er fuldført, kan du bruge forskellige funktioner til administration af debitorer og salg til centrale processer, f.eks. salg af varer og forecasting af fremtidige salg.

I nedenstående tabel beskrives en serie opgaver med hyperlinks til de emner, hvor de beskrives. Disse opgaver vises i den rækkefølge, som de generelt udføres i.

Hvis du vilSe

Definere virksomhedens generelle salgspolitikker, specifikke regler og værdier for individuelle kreditorer, herunder deres aftaler for priser, rabatter og betaling.

Konfigurere salgsprocesser

Angive forskellige budgettal, f.eks. salgsbudgetter, produktionsbehov for solgte og fremstillede varer og rammesalgsordrer som input til detaljeret salgs- og produktionsplanlægning.

Fastsætte salgsprognoser

Oprette og behandle tilbud, angive og behandle salgsordrer og administrere returnering af varer fra kunder.

Sælge varer