Du kan konfigurere godkendelsessystemet, så det afspejler dokumentarbejdsprocessen i din virksomhed. Du kan f.eks. spore, hvem dokumentet sendes til først, og derefter holde styr på den næste person i hierarkiet osv. Du kan vælge indstillinger for grænser, der definerer de beløb, en bruger kan godkende. F.eks. kan nogle brugere have tilladelse til at godkende alle dokumenter, mens andre brugere måske kun har begrænset tilladelse til at godkende et maksimalt beløb i RV. Hvis det kræves, at en sælger eller indkøber skal godkende dokumenter, inden de sendes til deres debitorer eller kreditorer, kan dette også angives.
Afhængigt af hvordan du opretter dokumentgodkendelsesprocessen for organisationen, omfatter processen en eller flere opgaver. Du kan finde flere oplysninger i følgende emner:
- Sådan anmodes der om godkendelse af dokumenter
- Sådan godkendes dokumenter
- Sådan afvises dokumenter
- Sådan annulleres dokumentgodkendelser
- Sådan ændres godkendte dokumenter
Arbejdsgang for godkendelse
Følgende tabel viser en typisk arbejdsgang for dokumentgodkendelser.
Handling for godkender/anmoder | Godkender 1-handling | Godkender 2 handling |
---|---|---|
Anmoder om godkendelse | Godkender -> - eller - < -Afviser | Godkender -eller- < - Afviser |
Annullerer godkendelsesanmodning | ||
Anmoder om godkendelse | Ændringer | Godkender -eller- < - Afviser |
Du kan finde flere oplysninger i Definere arbejdsgang for godkendelse.