Administratorer er ansvarlige for at definere og vedligeholde roller og tilladelser for databasebrugere og for at kontrollere de typer databaseændringer, som brugerne kan foretage. Administratorer skal desuden sikre, at automatiske bogføringsrutiner kører korrekt og styre arkivering og sletning af oversigtsdokumenter.

Følgende tabel viser administratoropgaver med hyperlinks til de emner, der beskriver dem.

For atSkal du se

Foretage sikkerheds- og administrationsopgaver med Microsoft Dynamics NAV-serveradministrationsværktøj.

Sikkerhed, database og anden administration

Spore alle de direkte modifikationer, som brugere foretager af data i databasen for at identificere oprindelsen til fejl og dataændringer.

Logføre brugerændringer

Angive engangsanmodninger eller gentagne anmodninger om at køre rapporter eller kodeenheder.

Du kan bruge opgavekøer til at planlægge opgaver

Arkivere eller slette oversigtsdokumenter, bruge kørsler til at slette dokumenter eller datere komprimerede dokumenter.

Administrere dokumenter

Oprette og konfigurere profiler og derefter tildele brugere til profiler.

Administrere profiler

Se også